فروشگاه ایماگالری

4 اشتباه رایج در نورپردازی و نحوه اجتناب از آنها

در عناصر چیدمان / روشنایی

نور خوب می تواند به ما کمک کند بهتر دیده شویم، احساس بهتری داشته باشیم و حتی در خانه بهتر زندگی کنیم. بنابراین، اشتباهات رایج نورپردازی، اگر کنترل نشوند، ممکن است منجر به ربودن راحتی و شادی خانه شما شوند. در اینجا پنج اشتباه معمولی در نورپردازی که می تواند در سرتاسر خانه رخ دهد و نکات مفیدی برای ناپدید شدن آنها آورده شده است. ما نکات را با عکس‌هایی از اتاق‌هایی که این کار را درست انجام می‌دهند، نشان داده‌ایم.

1. پیشخوان آشپزخانه

کانترهای این آشپزخانه که توسط Rittenhouse Builders طراحی شده است، به خوبی توسط چراغ های آویز و چراغ های زیر کابینتی روشن می شوند،یکی از مهم ترین سطوحی که حتما باید نور کافی و مناسب داشته باشد ، کانتر آشپزخانه است. بااضافه کردن چراغ‌های توکار با موقعیت مناسب، چراغ‌های آویز در بالای جزایر و نورپردازی زیر کابینت از جمله راه‌هایی هستند که می‌توانید از نور کافی محیط کار آشپزخانه‌تان اطمینان حاصل کنید.

4 اشتباه رایج در نورپردازی و نحوه اجتناب از آنها

2. حمام

دریافت نور خوب در روشویی حمام کار سختی نیست. هنگام قرار دادن چراغ ها در روشویی، بهتر است از نور شدید که از بالا باعث ایجاد سایه های عمیق زیر چشم و چانه شما می شود، اجتناب کنید. این حمام شیک ساخته شده توسط معماران TMS شامل یک روشویی دوتایی با سه دیوارکوب شید دار است که درخشندگی ملایمی را در ارتفاع مناسب ایجاد می کند.

4 اشتباه رایج در نورپردازی و نحوه اجتناب از آنها

3. اتاق خواب

بسیاری از اتاق خواب ها دارای یک لوستر سقفی در مرکز اتاق و یک کمد توکار در هر گوشه است. این چیدمان هندسی متداول، که در تصویردیده می‌شود، اغلب منجر به تابش نور در جاهایی که نیازی به آن نیست، می‌شود و باعث می‌شود قسمت‌های پرتردد اتاق خواب در تاریکی باقی بماند. به جای نورپردازی در مرکزاتاق، از نورپردازی لایه ای استفاده کنید که حس آرامش را بهتر انتقال دهد. در اینجا، یک اتاق خواب اصلی توسط هارویک هومز دارای یک لوستر سقفی در مرکز اتاق است، و از چراغ های توکار و چراغ های آویز در دو طرف تخت، نور کاربردی را برای مطالعه در شب فراهم می کند.

4 اشتباه رایج در نورپردازی و نحوه اجتناب از آنها

4. تنظیم نور

نوری که در فضای داخلی وجود دارد، در طول روز باید قابلیت تنظیم داشته باشد. هیچ دلیلی وجود ندارد که انتخاب های نور ما فقط «روشن» یا «خاموش» باشد. با اضافه کردن دیمر و کنترل ها میتوانید بهترین بهره را از نور خود ببرید، و حال و هوای دلنشینی را برای زمان ناسب تنظیم کنید. این اتاق نشیمن روستایی ساخته شده توسط Zoske Construction نمونه ای عالی از سبک دیمرها است. از این فضا در هنگام غروب عکس گرفته شده است (ساعاتی از غروب که نور کافی به داخل فضا وارد نمیشود و اغلب تاریک است، با دیمر ها نور فضا را تنظیم کردنند.

4 اشتباه رایج در نورپردازی و نحوه اجتناب از آنها